En una xerrada sobre els reptes de la mobilitat sostenible a Barcelona, la Plataforma pel Transport Públic i ICV insisteixen en la necessitat de transformació de la Diagonal un espai per a compartir i no pas per a consumir.
En Ricard Gomà, president del Grup municipal d'ICV-EUiA de Barcelona, i en Ricard Riol, de l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), han participat avui dimecres en un interessantíssim debat sobre la mobilitat sostenible organitzat per ICV de Barcelona i presentat pel Xavier Riu, responsable de la programació de debats.
En Ricard Gomà situà les polítiques de mobilitat sostenible en una cruïlla entre el compromís global i l'ecologisme de la quotidianitat, afirmant que la mobilitat ha deixat de ser per ICV una política sectorial per passar a la centralitat.
Així mateix, remarcà la necessitat de fer un pas endavant, deixant de parlar només d'infraestructures per pensar en la gestió de la mobilitat sostenible i accessible per a les persones de diferents edats i condició.
En Ricard Riol, posà a l'abast de les persones assistents un seguit de dades i de detalls tècnics sobre el nivell de mobilitat sostenible, les experiències i valoracions internacionals, la contaminació de micropartícules, la influència del transport en el canvi climàtic, l'ús social de les diverses modalitats de transport, etc. tot remarcant la importància i els avantatges socials de l'ús del transport públic en matèria de disminució de la contaminació, de generació de llocs de treball, d'increment de processos de producció...
Ambdós ponents varen coincidir en la necessitat de la connexió del tramvia per la diagonal així com en la convicció que el procés participatiu avalarà la proposta que millor reculli aquesta connexió alhora que transformi la diagonal en un espai per a compartir i no pas per a consumir.
En Ricard Gomà, president del Grup municipal d'ICV-EUiA de Barcelona, i en Ricard Riol, de l'Associació per la Promoció del Transport Públic (PTP), han participat avui dimecres en un interessantíssim debat sobre la mobilitat sostenible organitzat per ICV de Barcelona i presentat pel Xavier Riu, responsable de la programació de debats.
En Ricard Gomà situà les polítiques de mobilitat sostenible en una cruïlla entre el compromís global i l'ecologisme de la quotidianitat, afirmant que la mobilitat ha deixat de ser per ICV una política sectorial per passar a la centralitat.
Així mateix, remarcà la necessitat de fer un pas endavant, deixant de parlar només d'infraestructures per pensar en la gestió de la mobilitat sostenible i accessible per a les persones de diferents edats i condició.
En Ricard Riol, posà a l'abast de les persones assistents un seguit de dades i de detalls tècnics sobre el nivell de mobilitat sostenible, les experiències i valoracions internacionals, la contaminació de micropartícules, la influència del transport en el canvi climàtic, l'ús social de les diverses modalitats de transport, etc. tot remarcant la importància i els avantatges socials de l'ús del transport públic en matèria de disminució de la contaminació, de generació de llocs de treball, d'increment de processos de producció...
Ambdós ponents varen coincidir en la necessitat de la connexió del tramvia per la diagonal així com en la convicció que el procés participatiu avalarà la proposta que millor reculli aquesta connexió alhora que transformi la diagonal en un espai per a compartir i no pas per a consumir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada